آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

کنترل خشم

یک درس مدیریتی کنترل خشم
از خاطرات مارگارت تاچر :
وقتی جوان بودم قایق سواری را خیلی دوست داشتم,یک قایق کوچک هم داشتم که با آن در دریاچه قایق سواری می‌کردم و ساعت های زیادی را آنجا در تنهایی می‌گذراندم.
شبی بدون آنکه به چیز خاصی فکر کنم نشستم و چشم هایم رابستم.شب خیلی قشنگی بود.در همین زمان قایق دیگری به قایق من برخورد کرد,عصبانی شدم و خواستم با شخصی که با کوبیدن به قایق آرامش من را بر هم زده بود دعوا کنم ولی دیدم قایق خالی است.کسی در قایق نبود که با او دعوا کنم و عصبانیت خودم را به او نشان دهم, چطور می‌توانستم خشم خودم را تخلیه کنم ؟هیچ کاری نمی‌شد کرد. دوباره نشستم و چشم هایم را بستم,عصبانی بودم....در سکوت شب کمی فکر کردم,قایق خالی برای من درسی شد....
از آن به بعد,اگر کسی باعث عصبانیت من شود,پیش خودم می‌گویم :"این قایق هم خالی است "
نکته :در واقع آن کس که شما را عصبانی می‌کند,شما را فتح کرده.اگر به خود اجازه می‌دهید از دست کسی خشمگین باشید و بخش عمده ای از عاطفه و ذهن تان را به او اختصاص دهید,در واقع به او اجازه تصاحب این بخش های وجودتان را داده اید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مترسنج پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:18 ب.ظ http://www.dar300metri.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد