آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

روکش

” سیمین بهبهانی ”
داشتم به میهمانم می گفتم :
اگر راحت تر است روکش نایلونی روی مبل های سفید را بردارم ؛ البته اراده کرده بودم قبل از رسیدنشان برشان دارم ؛ او تعارف کرد و گفت :راحت است ؛ من اما گرمم شد و برش داشتم ؛ بعد یک دفعه حس کردم چقدر راحت تر است !!!
سه سالی می شد خریده بودمشان اما هیچ لک و ضربه ای بر آنها نیفتاده ؛ اگر چه بیشتر اوقات به دلیل ماندن همین روکش نایلونی بر رویشان از لذت راحتی شان محروم مانده ام … !!!
بعد یاد همه روکش های زندگی خودم و اطرافیانم افتادم ؛ روکش روی …
موبایل ها
شیشه ها
صندلی های ماشین
کنترل های تلویزیون
روکش روی لباس های کمد و …
که همه این روکش ها دال بر دو نکته است :
یا بر نالایقی خود باور داریم
یا اینکه قرار است چنین چیزهای بی ارزشی را به ارث بگذاریم …
هر روز در روابط روزمره امان همین روکش ها را بر رفتارمان می گذاریم …
تا فلانی نفهمد عصبانی هستیم
تا فلانی نفهمد چقدر خوشحالیم
تا فلانی نفهمد چقدر شکست خورده ایم
آری … ؛ نقاب ها و روکش ها را استفاده می کنیم برای اینکه اعتقاد داریم ؛ اینگونه شخصیت اجتماعی ما برای یک روز مبادا بهتر است …
کدام روز مبادا ؟! "زندگی همین امروز است"


نظرات 3 + ارسال نظر

ایرانی همیشه بزرگ جاودانه پارسی:پیشاهنگ اندیشه ودانش وهنر درجهان

با درود فراوان خدمت شما دوست گرامی و سپاس از این که وقت برا خوندن مطالب گذاشتید شاد و پیروز باشید.

حامد شنبه 5 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:20 ب.ظ http://www.parsisara.ir

همه‌ی این کالاها هستند تا لذت بهتری از زندگی ببریم و آسوده‌تر و راحت‌تر زندگی کنیم. قرار نیست به خاطر مقررات دست‌وپاگیری که خودمون وضع می‌کنیم این راحتی گرفته شود و جای خود را به استرس و نگرانی از آسیب‌دیدن آن کالای بی‌ارزش بدهد!

با درود فراوان خدمت شما کاملا درست می فرمایید جناب مهندس سپاس از نظرات خوبتون.

مترسنج یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:54 ب.ظ http://www.dar300metri.blogsky.com/

نمره 19!
واقعا درست میگی. ..
کدام روز مبادا؟!

با سپاس فراوان از شما همسفر همیشگی ممنون از نظر ات تون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد