آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

افکار ما

می گویند شخصی سرکلاس ریاضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بیدار شد، باعجله دو مسأله را که روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد و به خیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز وآن شب برای حل آنها فکر کرد.هیچ یک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت. سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد.
استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آنها را بعنوان دونمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.اگر این دانشجو این موضوع را می دانست احتمالاً آن‌را حل نمی‌کرد، ولی چون به خود تلقین نکرده بود که مسأله غیر قابل حل است ،بلکه برعکس فکر می‌کرد باید حتماً آن مسأله را حل کند سرانجام راهی برای حل مسأله یافت.این دانشجو کسی جز آلبرت انیشتین نبود...
" حل نشدن بیشتر مشکلات زندگی ما، به افکار خودمون بستگی داره .

نظرات 2 + ارسال نظر
جهانمردی - شهرضا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:36 ب.ظ http://yadedoust.blogfa.com

سلام مطلب بسیار زیبایی بود ممنون

سلام نظر لطف شماست

مترسنج شنبه 23 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 05:43 ب.ظ http://dar300metri.blogsky.com

من این تیپ داستانهارو باور ندارم!
از قماش نامه چارلی چاپلین ب دخترش، یا حرفای کورش کبیر و شریعتی و فلان و بهمان که خیلیاشون سندیت نداره( مدرکش هم نقل قولهای متناقض از این افراده! مثلا انشتین مگه کی بوده ک انقد گندش کردن! من ناسیونالیست نیستم اما باور دارم بسیاری از دانشمندان از جمله دانشمندان مسلمان در حقشون کوتاهی زیادی شده...)
هرچند مفهوم و نتیجه مطلب قشنگ بود ...

با سلام بالاخره هر کس یه نظری داره و نظر همه قابل احترامه با سپاس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد