آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

تدریس

نکته: تدریس را از جایی آغاز کنیم که فراگیران دوست دارند (برانگیختگی)، و به جایی برسانیم که آن‌ها در روند آموزش باید به آن برسند.(توسعه و تعمیق)

آیا به دانش آموزی که نقاشی را دوست دارد می توان از راه کشیدن شکل، ریاضی و ادبیات آموخت؟

سهراب سپهرى:
"...در دبستان از شاگردان خوب بودم. اما مدرسه را دوست نداشتم. خودم را به دل درد می زدم تا به مدرسه نروم. بادبادک را بیش از کتاب مدرسه دوست داشتم. وقتی در کلاس اول دبستان بودم، یادم هست یک روز داشتم نقاشی می‌کشیدم، معلم ترکه انار را برداشت و مرا زد، و گفت: «همه درس‌هایت خوب است. تنها عیب تو این است که نقاشی می‌کنی».
این نخستین پاداشی بود که برای نقاشی گرفتم. با این همه، دیوارهای گچی و کاهگلی خانه را سیاه کرده بودم."

خاطرات سهراب به قلم خودش
برگرفته از کتاب هنوز در سفرم


نظرات 2 + ارسال نظر
جهانمردی - شهرضا یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 03:59 ب.ظ http://yadedoust.blogfa.com

سلام ماشالا خوب فعال موندید امیدوارم همینطور ادامه بدین موفق باشید

سلام ممنون شما لطف دارید البته به پای استادانی چون شما نمی‌رسیم.

مترسنج سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.dar300metri.blogsky.com/

کاش این موضوعو مسئولا مخصوصا مسئولای آموزی کشور(چ ابتدایی چه تحصیلات عالی) درک میکردن...
ب نکته مهمی اشاره کردین

ای کاش..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد