آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آرامش ذهنی

شما با لباس های بیرون به رختخواب نمی روید، اما برخی از مردم با ذهنی پر از غم به خواب می روند و بعد شکایت می کنند که خوب نخوابیده و روز بعد خسته هستند. خیاطی می گفت: اگر شب ها جیب های لباس ها را خالی کنید، لباس ها زیباتر به نظر می رسد و بیشتر عمر خواهند کرد. بنابراین، من قبل خواب، اشیایی مانند چاقو ،خودکار، پول خرد و دستمال را از جیبم در می آورم و آنها را مرتب روی میز می گذارم.چیزهای زایدی مثل خرده کاغذ و … را به درون سطل زباله می ریزم.با این کار، احساس می کنم که همه چیز تمام شده و بار آنها از ذهنم خارج گردیده است.
یک شب، وقتی که مشغول این کار بودم به نظرم رسید که ممکن است پاک کردن ذهن نیز مانند خالی کردن جیب باشد.همه ی ما در طی روز، مجموعه ای از آزردگی، پشیمانی، نفرت و اضطراب را جمع آوری می کنیم.اگر اجازه دهیم که این افکار انباشته شوند، ذهن را سنگین می کنند و عامل مختل کننده در آگاهی می شوند. سپس تصور کردم که این زباله های ذهن در زباله دانی خیال می ریزند.این کار،باعث احساس آرامش و رها شدن از باورهای ذهنی می شود و خواب را آسان تر می کند.ذهن که بدین ترتیب از عوامل انرژی خوار پاک شده است، می تواند با استراحت کردن قوایش را تجدید کند.
منبع: "کتاب باز هم مثبت درمانی از وینسنت پیل"

نظرات 2 + ارسال نظر
مرد میانسال سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 03:46 ب.ظ http://www.ansd.blogsky.com

جالب بود، اما حیف که تخلیه ذهن مغشوش به سادگی خالی کردن جیب یا کیف نیست...

مترسنج سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 06:03 ب.ظ http://www.dar300metri.blogsky.com/

بله واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد