آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

آموخته‌هاى من

روزنوشته‌ها

روز معلم

آئینهً اندیشه نمایی تو معلم

بخشنده ترین بعد ِ خدایی تو معلم

در رهگذر ِ شب زدگان مشعل ِ نوری

بر گمشدگان ً راهنمایی تو معلم

از طایفهً علمی و از مردم ِ ایثار

افرشتهً بی چون وچرایی تو معلم

بر لوح ِ سخن سنجی ِ تو حرف ِ کجی نیست

عاری ز ِ کژی ها و خطایی تو معلم  

ما کودک ِ کم تجربهً طالب ِ علمیم

بر چشم ِ طلب پرده گشایی تو معلم

در حافظهً زیرک ِ دیروز ِ زمانه

جاوید ترین رمز بقایی تو معلم

ای مالک ِ گنج ِ هنر و دانش و تقوا

ازتهمت ِ ایام رهایی تو معلم

بر خامشی ِ نان صفت ِ نسل ِ حقارت

آزاده ترین بانگ ِ رسایی تو معلم

معمار مرمتگر ِ اذهان ِ کج اندیش

کج بین شدگان را تو دوایی تو معلم

چونت بسرایم که سزاوار ِ تو باشد

کان ِ کرم و کاخ ِ صفایی تو معلم


روز معلم  بر تمامی آموزگاران زحمت کش و دلسوز فرخنده باد. جا داره یادی کنم از آموزگاران و اساتیدی که هیچ گاه یاد و خاطره آن ها از ذهنم پاک نمی‌شه امیدوارم هر کجا هستند شاد و سلامت باشند (سرکار خانم شهین دهقان ، طلعت حسامی وسلطانی معلمان دوره ابتدایی سرکار خانم جنت ناظم ،دباغ و حسینی معلمان دوره راهنمایی سرکار خانم مینا علوی و هدایی معلمان دوره دبیرستان و اساتید محترم دانشگاه جناب آقای دکتر طالبیان ، جناب آقای اسدی،جناب آقای دکتر ادیب نژاد و صراف) تک تک این گل ها تقدیم به وجود پر مهرشان. 

نظرات 1 + ارسال نظر
Mozhde سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:11 ب.ظ

با بردن اسم معلمای دوران ابتدایی و راهنمایی و ... منا بردی به اون سالا. من عاشق دوران راهنمایی بودم. یادش بخیر

واقعا یادش بخیر منم مثل تو دوران راهنمایی رو بیشتر دوست داشتم حیف که زود گذشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد