1. مواد درسی تولید شده از سوی نهاد رسمی، قدرت بیبدیل و یگانهای است که بدون هر گونه رقیبی حاکم بلامنازع بر اذهان دانشآموزان است.
2. دانشآموزان، اساساً بیبهره از هر قدرتی هستند.خصوصاً قدرت مشارکتآمیزی که بتواند کمترین تأثیری در شکل و محتوای کتابهای درسی داشته باشد. به بیانی رابطهی دانشآموزان با نظام آموزشی نه تنها مشارکتی نیست، بلکه شکلی ابتدایی از تابعیت است. آنها تابع نظام مقتدری هستند که هر آن امکان دارد در صورت کوچکترین تخلف یا اعتراضی (به حاکمیت محتوا) از موقعیت تابعیت خویش محروم گردند.
3. مانند تمامی دیکتاتوریها، نظام آموزشی نیز بخش عمدهای از سیاستگذاریهای خود را بر مبنای فشار به افراد تحت حکمرانی خویش قرار میدهد. منتها این بار با الهام از شیوههای رقابتی سرمایهدارانه، نقطهی ثقل آن علاوه بر محتوای سنگین کتابهای درسی، بر مدیریت رقابتیِ ماراتونوار لجام گسیخته است. در چنین وضعیتی دانشآموز بینوا، همچون کارگرانِ نئولیبرالی که برای نگهداری از موقعیت کاری خویش به دوازده و گاه تا هجده ساعت کار تن میدهند، ناچارند برای دستیافتن به موقعیتی بهتر از همکلاسی خویش تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گیرند. آنها همچون کارگران تحت فشار، داوطلبانه خود را از زندگی در قلمرو عمومی حذف میکنند و در عوض به اسارت کلاسهای مداوم و فوق برنامهای درمیآورند که از سوی نظام رسمی آموزشی حمایت میشوند.
دوست عزیزم سلام..
خوشحال میشم دقایقی رو مهمون من باشی..
وسیله هم برات گذاشتم بهم سر بزنی
منتظرتم ..
°°°°°°°°°°°°|/
°°°°°°°°°°°°|_/
°°°°°°°°°°°°|__/
°°°°°°°°°°°°|___/
°°°°°°°°°°°°|____/°
°°°°°°°°°°°°|_____/°
°°°°°°°°°°°°|______/°
°°°°°°______|_________________
~~~~/__ بیا اینم وسیله حالا دیگه_\~~~~~~
~~~~~/ _میتونی بهم سر بزنی _\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* _________________##________##
سامانه مکتب زندگی آماده خدمات به شما عزیزان است.
کافی ست در انجمن مکتب زندگی عضو شوید و از خدمات آن استفاده کنید.
مشاوره ازدواج، خانواده، شکست عاطفی، استرس، وسواس، افسردگی، مشکلات عصبی، لکنت زبان، اختلالات رفتاری، تیک و...